Logbares

Vinos de España, Restaurantes de Barcelona y Cataluña

2009/03/28

Barcelona Degusta 2009 (y II)

¡Qué pequeño es el mundo!. Hace un par de años, en una sesión de networking desarrollada durante el Dia del Emprenedor, conocí a Robert, un muy joven bodeguero del Penedès que intentava proseguir con el negocio familiar. Copa de cava en mano, me explicava sus preferencias sobre el tamaño y la densidad de la burbuja o, a nivel más práctico, lo que cuesta vender las botellas. Hoy, nada más entrar, me lo encuentro en su flamante estand: Berdié Romagosa. Junto con sus hermanos, me sorprenden con buenos productos y una aproximación de negocio inusual hoy en día: han vinculado cada una de sus botellas con una ONG a la que ceden el 7% de sus beneficios. Un valor añadido para el consumidor en el momento de elejir el cava que llevamos a casa.


Por su parte, la Companyia Cervesera del Montseny, un jóven productor catalán, presenta su línea de producto: cerveza artesana ale de alta fermentación, una oferta diferente de las habituales y conocidas pilsener, en cuatro variedades: rubia (+Lupulus), tostada (+Malta), negra (+Negra) i de maíz (+Blat). Siguiendo en el proceso de “gourmetización” de la cerveza, representado a nivell más popular por la Inedit de Damm, encontramos a “Cervezas San Gabriel”, una empresa española con fábrica en Bélgica y una gama de 3 variedades (Gabriel, Rafael y Marqués), orientadas cada una de ellas a diferentes tipos de comida. Las diferencias entre las variedades son notables entre ellas, aunque todas disfrutan de suficiente cuerpo y complejidad gustativa y aromática.




Respecte el vi, m'ha semblat força interessant la proposta dels nouvinguts Mas Rodó, que amb els seus varietals de Marcelán (barreja de Cabernet Sauvignon i Garnacha), la lleonesa Prieto Picudo o la Montonega (varietat de la Parellada) proposen nous cupatges inèdits en el mercat actual, colpejant el nostre paladar amb flaires i gustos innovadors. Al seu web trobareu publicats els punts de venda.


Pel que fa a les novetats, n'hi ha unes quantes: l'oli en spray, per exemple, em sembla bona idea; una eina que permet controlar la quantitat que aboquem i evitar vessar mitja ampolla al plat com trobem de vegades als restaurants. Lo dels diferents sabors (a llimona, xocolata, all, pernil, etc), però, ja ho trovo més anecdòtic.


En el terreny de les delicadeses, Benfumat, la marca de salmó que ofereix millor relació qualitat preu del mercat hores d'ara, llença uns encertats maridatges de salmó amb vainilla i amb una combinació de soja i wasabi. És una llàstima que hagin abandonat el canal de gran distribució, però encara podem trobar-los als seus punts de venda habituals: mercat de la Boqueria, botiga Semón, etc. El "viatge" s'ho val.


També hi ha moguda en el terreny del packaging, on els sorians Garijo Baigorri segueixen amb la seva destriable oferta de patates fregides 100% naturals, sense potenciadors del gust i fregides "de debò" (no passant-les a tota pressa per un túnel industrial de fregits amb "olis" vegetals a 130º). Aquest cop, però, a diferència de l'edició anterior són de tipus palla i en format llauna.

La confraria de pescadors de Cambrils, per la seva part, ens presenta la línia de congelats: peixos en cru, sense haver estat cuinats prèviament, envasats i congelats en safates tal com ja estem acostumats a veure-ho amb la carn. També ofereixen un pràctic i deliciós fumet de peix, una oferta molt còmoda per al consumidor que pot ara gaudir d'un producte fresc, d’excel•lent qualitat i sense gust a conservant (qui fa la feina és el fred), evitant-se així unes quantes hores de cuina.